Cursussen

Toon als:

1. Waarom missionair jongerenwerk?

Voorbeeld

Duur: 16 minuten

Debbie den Boer
Wat is missionair jongerenwerk? En waarom zou je je in missionair werk eigenlijk specifiek richten op kinderen en jongeren? Wat zegt de Bijbel over kinderen en jongeren en hoe is de kerk hier in het verleden mee omgegaan? Debbie den…

Vieren met jongeren in ‘youth worship’

Duur: 23 minuten

In deze les legt dr. Ronelle Sonnenberg uit wat 'youth worship' inhoudt en welke kwaliteiten erin aanwezig moeten zijn om het voor jongeren relevant te maken.Ze komt met praktische voorbeelden, heldere conclusies en toepasbare aanbevelingen op het gebied van geloofleren,…

Wat maakt de kerk een thuis voor jongvolwassenen?

Duur: 18 minuten

WWJG Header Moniek Mol
Wat maakt dat een jongvolwassene zich thuis voelt in een kerk? En welke factoren hebben juist een belemmerende uitwerking? Moniek Mol, allround adviseur bij het Praktijkcentrum, deed onderzoek naar deze vragen.Sociale contacten, huiskringen, open gesprekken... enkele belangrijke factoren die het…

Geloofsopvoeding: wat werkt?

Duur: 28 minuten

Geloofsopvoeding: Esther van Maanen en Saskia de Graaf
Hoe kan de relatie tussen kerk en gezinnen dusdanig versterkt worden, dat dit leidt tot een verdieping van het geloof? Met die vraag gingen Esther van Maanen en Saskia de Graaf op onderzoek uit. In deze videoles vertellen ze je…

Hoe motiveer je jongeren?

Duur: 20 minuten

Motiveren blijkt knap lastig te zijn en gebrek aan motivatie is vermoeiend. Jongeren laten zich niet automatisch dingen opleggen. Ze willen zien dat wat van hen gevraagd wordt ook werkt in de praktijk. Je kunt zomaar denken dat het jongeren…

Jeugdwerk anno 2025. Hoe ontwikkelingen in de kerk het jeugdwerk veranderen

Duur: 80 minuten

Hoe kunnen steeds vloeibaarder wordende geloofsgemeenschappen kinderen en jongeren ondersteunen bij geloofsontwikkeling? Wat betekent het toegenomen belang van ouders in geloofsonderricht voor het jeugdwerk van kerken? En: gaat toegenomen missionaire dienstbaarheid eigenlijk wel samen met het inwijdingsideaal van de kerk? godsdienst-pedagogische…